[caption id="attachment_4475" align="aligncenter" width="616"]راه های غلبه بر استارتاپ ها راه های غلبه بر استارتاپ ها[/caption]

راه های غلبه بر استارتاپ ها

در این دنیای رقابتی و جایی که همه افراد در حال کارآفرینی و ایجاد فضای کسب و کار خودمانی هستند کمی موفقیت و بالا کشیدن خود می تواند کار مشکلی باشد اما غیر ممکن نه! اگر می خواهید استارتاپ خوب و موفقی باشید؛ اولین کار این است که زندگی نامه و راه های سختی را که کارآفرینان و استارتاپ های دسیگر طی کرده اند را بخوانید این کار انگیزه بسیار زیادی به شما می دهد تا به این باور برسید که این کار شدنی است. ممکن است مقالات زیادی را در این رابطه خوانده باشید اما ما در اینحا راه های غلبه بر استارتاپ ها را برای شما ارائه خواهیم کرد امیدواریم که این پیشنهادات برای شما مفید واقع شود.

اجازه ندهید یک استارتاپ سلامت ذهنی شما را به خطر بیندازد

خودگردان سازی راه مناسبی برای به دست آوردن رابط عمومی نیست و اغلب کارآفرینان خود بیشتر مشغول پایش محصول خود هستند تا این‌ که نگران معروف شدن باشند. تبلیغات اندک اصلا چیز بدی نیست اما به واقع توجه به آن‌چه انجام می‌دهیم (بویژه اگر توجه به تجارت باشد نه محصول) چه نتیجه‌ای دارد؟ بهرحال که اغلب مشتریان نشریات تکنولوژی یا صنعت را نمی‌خوانند پس اگر توجه به این مسائل را حذف کنید همچنان همان وظیفه و همان چالش‌ها را در پیش دارید در حالی که انرژی صرف توجه به مسائلی که نباید، نمی‌کنید. دوره‌های مالی که از سر می‌گذرانید نیز می‌تواند تبلیغات کار شما باشد و شما را زیر ذره ­بین قرار دهد.

رشد آهسته می‌تواند شما را مطمئن سازد که در حین داشتن یک زندگی شخصی شاد سالم می‌توانید کسب و کار پر رونقی داشته باشید.

استراحت بیشتر = نتایج بهتر

بیشتر افراد تصور می‌کنند که موفقیت به 16 ساعت کار در هفته نیاز دارد. در اغلب مواقع، خلاف این قضیه ثابت شده است. مشغول بودن و کارامد بودن دو چیز یکسان نیستند.

Kyle Young می‌گوید: مشغولیت ممکن است شما را به جلو سوق دهد اما موفقیت پایدار شما را تضمین نمی‌کند، عادات خوب از طریق تکرار و ثبات ایجاد می‌شوند، نه تلاش بون فکر"

بزرگترین مخترعان و کارآفرینان دنیا زمان زیادی را صرف تفکر، بازتاب آن، برنامه ریزی و طرح ریزی می‌‌کنند.

یک روز دلخواه را به دور از عصر دیجیتال بگذرانید و به استراحت بپردازید. ذهن خود را آرام کنید و آن را برای تولید ایده‌های نوین آماده کنید.

فراموش نکنید که "موفقیت یک‌شبه" یک افسانه است

افراد بنیان‌گذار اغلب تشنه موفقیت هستند اما موفقیت به زمان نیاز دارد. یک طرح کسب و کار موفق و پایدار طرحی است که برای طی کردن مسیر به شما استقلال و لذت هدیه دهد. می‌توانید به جای این‌که تنها بر روی رشد هدف‌گذاری کنید به ایجاد طرحی که به آن علاقه دارید تمرکز کنید (که در واقع خدمت به مشتریان است).

نحوه اجرای یک پروسه طولانی (و آنچه به آن علاقه‌مندید)

خب" استراتژی خروج شما  از کسب و کارتان چیست؟"

اغلب کارآفرینان این سوال را پیش از حتی به دست آوردن یک دلار از خود می‌پرسند. این سوال موجب گیج شدن آن‌ها می‌شود. چرا وقتی به تازگی کسب و کاری که دوست دارید را راه‌انداخته‌اید به آن فکر می‌کنید؟

استراتژی‌های خروج اغلب در دو دسته تقسیم می‌شوند:

آن‌هایی که کسب و کاری راه‌ می‌اندازند تا آن را بند و آن‌هایی که مدتی به انجام آن کار می‌پردازند. که البته هر دو استراتژی مزایایی دارند، همه ما نیاز داریم که راهی را که دوست داریم انتخاب کنیم. لازم به ذکر است که درست است برخی پس ازخودگردان سازی آن را به می‌رسانند اما باید گفت که به افراد ندرت با این هدف شروع به کار می‌کنند.

Amir Salihefendic بنیان‌گذار تودویست می‌گوید: "چه چیزی بهتر از یک استراتژی خروج است؟ تمرکز بر به وجود اوردن شرکتی که می‌تواند عمر بیشتری داشته باشد و چیزهایی با ارزش واقعی ایجاد کند، مسئولیتی بلند مدت است که شرکت شما به آن اهمیت می‌دهد."

در ابتدای کار ارزش ایجاد کنید، سپس آن ارزش را دنبال کنید. خودگردان سازی به جای این‌که تلاش کند شما را به صدر لیست TechCrunch  یا ساخت یک فعالیت پوشالی برساند، شما را وادار به توسعه محصولی می‌کند که ارزش هزینه کردن داشته باشد.

همانطور که پس از گذراندن 12 سال در این حرفه به این اشاره نمودم که:

چطور در یک پروژه طولانی مدت موفق باشید و ارزش‌ها، استقلال و انعطاف‌پذیری خود را حفظ کنید. می‌توانید به جای انجام یک پروژه کوتاه مدت، در طولانی مدت سرمایه‌گذاری کنید.

رشد پایدار = بقا

متکی بودن صرف بر تخمین‌ها می‌توان خطرناک باشد چرا که ارزش بسیار زیاد نیاز به مقیاس بندی سریع دارد. و اگر به طور ناگهانی از اوج سقوط کنند، هیات مدیره استارتاپ‌ها به طور ناگهانی در موقعیتی آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند.

درست است که رسانه‌ها حرکات سریع و موفقیت‌های بزرگ را بس و مشهور کنند اما اجرای یک پروژه طولانی مدت نوع دیگری از موفقیت است. رشد آهسته می‌تواند تنها نتیجه خودگردان سازی نباشد بلکه یک انتخاب هوشمندانه و سنجیده است.

اگر موفقیت برای شما رسیدن به اهداف خیلی بزرگ باشد، در صورتی که به آن‌ها دست پیدا نکنید از ادامه مسیر ناامید و دلسرد می‌شوید در صورتی که با تمرکز بر اهداف کوچک در صورت به وجود آمدن هر نقطه عطفی احساس پیروزی خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که موفقیت یک شبه تنها یک افسانه است.

جیر پاک می‌گوید: "قدرت  در درون پیروزی‌های کوچک و پیشرفت‌های آهسته است. به همین علت سرعت آهسته و میانگین بازده بالاتری از نتایج متوسط دارد. به همین دلیل  سیستم از هدف مهم‌تر است." 

بهتر است از خود بپرسید:

مقصد کجاست؟

با رسیدن به آن چه دستاوردی خواهم داشت؟

حاضرم با سریع پیش رفتن بخشی از استراتژی خود را فدا کنم؟

برای بسیاری از خودگردان سازها نتیجه و پاداش نهایی یک زیربنای کاری متناسب، استقلال خلاقانه و مالی است.

پرورش یک فرهنگ سالم

در دنیای پیچیده و سخت استارتاپ‌ها؛ فرهنگ می‌تواند یک موضوع کلیشه­ ای باشد. مزایای سطحی و ظاهری فرهنگ یا تعادل میان کار و زندگی را پرورش نمی‌دهد. 

شرکت انرون، یک شرکت آمریکایی در حوزه انرژی، کالا و خدمات، 4 ارزش معروف دارد:

احترام

یکپارچگی

ارتباطات

تعالی مقام

اما این ارزش‌های رسمی شرکت را از یک ورشکستگی شدید و رسوایی مالی که موجب شد چندین تن از مدیران ارشد به زندان انداخته شوند، نجات ندادند.

فرهنگ از طریق انتخاب‌های بزرگی چون ساختار تیم، شفافیت و اهداف محصول محور رشد می‌کند. فرهنگ با کارهای کوچک پدیدار می‌شود. به عنوان نمونه می‌توان بنیان‌گذاری را مثال زد که خود تعادل را توصیه و اجرا می‌کند و هر شب در ساعت 18 از دفتر خارج می‌شود نه زودتر.

از آن‌جایی که شما شروع به استخدام و رشد و توسعه یک تیم می‌کنید 5 راه برای پروراندن یک فرهنگ استارتاپ سالم و غنی وجود دارد:

برخلاف دیگر شرکت‌ها که به ندرت پیش می‌آید تا امکانات مورد نیاز را در اختیار افراد قراردهند تا فعالیت خود را به بهترین نحو انجام دهند، شما ابزار و وسایلی را که برای پیشرفت نیاز دارند در اختیار کارمندانتان قرار دهید.

درباره خصوصیات برجسته کارمندان خود تحقیق کنید. از خصوصیات شخصی آن‌ها گرفته تا مهارت‌ها و دانسته­ هایشان. چه افرادی موجب پیشرفت سازمان می‌شوند؟ هم ویژگی‌های ظاهری و هم ویژگی‌های پنهان و واقعی آن‌ها را بشناسید، به خاطر بسپارید و در آینده برای استخدام از آن‌ها استفاده کنید.

در صحبت با کارمندانتان لحن مناسبی داشته باشید. فرهنگ برای یک سازمان سرمایه اساسی محسوب می‌شود که به سازمان در جذب افراد درجه یک و عالی و تمایل آن‌ها برای ماندن در آن سازمان کمک می‌کند.

از رفتارهای نامناسب و ناسازگار دوری کنید. تمام کارآموزان صرف نظر از هر موقعیتی که دارند در هفته اول کاری خود، پشتیبانی مشتریان را بر عهده گیرند. صرف نظر از مهارت و استعدادشان، باید میزان صبر، توجه و میزان تمایل آنها سنجیده شود.

به خاطر داشته باشید که فرهنگ دائما در حال تغییر است. کوچکترین رفتاری در فرهنگ اثر دارد. به رفتار کارمندان خود توجه داشته باشید. آن‌ها را به رفتار سالم، مثبت و مشارکت با دیگران تشویق کنید.

کلام پایانی:

خودگردان سازی تنها یکی از راه‌های ایجاد یک کسب و کار است. صنایع سرمایه محور، نظیر انرژی، حمل و نقل، ارتباطات از راه دور، گاه‌های آجر و ملات و رستوران‌ها ازغلب به بودجه نیاز دارند.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌تواند بهترین راه برای رسیدن به اهداف تجاری و جاه‌ طلبی‌ های شخصی شما باشد. برای کسی که تمایل به کنترل کارآفرینی باشد خودگردان سازی انتخاب بسیارخوبی است. این راه برای من جواب داد، امیدوارم که پاسخگوی نیاز شما هم باشد.

برای رسیدن به آن صبر، حرکت و عزم و اراده لازم است. نتیجه این‌ها میتواند استقلال (مالی و شخصی) و تعادل میان کار و زندگی باشد.

می‌توانید با سرعتی منطقی رشد کنید و یک زندگی شخصی سالم را تجربه کنید.

می‌توانید محصولی تولید کنید که زندگی افراد را بهبود ببخشد.

پس تیمی بسازید که شما را برای رسیدن به این هدف یاری کند.

به توانایی‌های خود اعتماد کنید، روی محصول خود تمرکز کنید و در صورت نیاز از دیگران کمک بخواهید.

 


مرتضی جاوید فرهنگ ,موفقیت ,استارتاپ ,افراد ,آن‌ها ,داشته ,خودگردان سازی ,داشته باشید ,برای رسیدن ,تعادل میان ,کنید می‌توانید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نظافت صنعتی وب نوشت دانلود آهنگ جديد ايمان بلك سيك پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان تایلند و گردشگری مجید خلیلی کیست؟ بیمه ارزان خودرو,موتور,تالث,بدنه,عمرو... من فکر می کنم