اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

این روزها توانایی صحبت کردن به چندین زبان ضروری است. مقالات زیادی در درباره اهمیت یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که می تواند خیلی راحت به ما بگوید که چقدر این زبان اهمیت دارد. صحبت کردن به یک زبان خارجی فرصت های حرفه ای و کاری را افزایش می دهد؛ به برقراری ارتباط واقعی با افراد بومی این زبان کمک می کند و باعث می شود که در مورد مکان ها، فرهنگ ها و شیوه های زندگی بیشتر بدانید. در دنیای امروز، 6500 زبان رایج صحبت می کنند. اما چرا در میان همه اینها، انگلیسی را انتخاب می کنیم؟

در حال حاضر زبان انگلیسی سومین زبان رایج در دنیا است که در بیش از 118 کشور تدریس می شود. روزانه به عنوان یک زبان دیپلماتیک و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد؛ زبان انگلیسی زبانی است که در علم، هواپیمایی، IT و گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد. مهمتر از همه، زبان اصلی در ارتباطات بین المللی ، رسانه ها و اینترنت است.

در هر هدفی که دارید؛ خواه اهداف حرفه ای باشد یا شخصی که می خواهید به آنها برسید؛ توانایی صحبت به زبان انگلیسی همیشه می تواند به عنوان یک دارایی قابل توجه باشد.

4 دلیل اصلی ما را برای یادگیری زبان و میزان اهمیت آن وجود دارد:

1 - انگلیسی به عنوان زبان رسمی جهان

اگرچه انگلیسی سومین زبان رایج در جهان است؛ اما زبان رسمی 53 کشور است. با بیش از 400 میلیون سخنران که در سراسر جهان به عنوان اولین زبان به آن ضحبت می کنند. مهمتر از همه، طبق اعلام شورای انگلیس، حدود دو میلیارد نفر در سراسر جهان تا سال 2020 انگلیسی را یاد می گیرند و آن را به دومین زبان رایج دنیا تبدیل می کنند.
در هر موقعیتی که قرار بگیرید؛ به احتمال بسیار زیاد ممکن است با کسی ملاقات کنید که زبان مادری شما را نمی داند.دانستن زبان انگلیسی می تواند به عنوان یک زبان مشترک کاربرد فراوان داشته باشد. بنابراین زبان انگلیسی این امکان را فراهم می کند که کل دنیا به راحتی با هم در اربتاط باشند. 

قبل از اینکه ادامه مقاله را مطالعه فرمایید یکی از بهترین و به روز ترین ترفندهای آموزش مکالمه انگلیسی تنها در 10 روز را به شما معرفی خواهیم کرد؛ برای دیدن این پکیح بی نظیر و فوق العاده به لینک زیر مراجعه فرمائید:

آمپول مکالمه زبان و 1000 لغت

2. انگلیسی یک زبان رسمی در اینترنت است:

امروزه بسیاری از فیلم ها، سریال های تلویزیونی، کتاب ها و موسیقی به زبان انگلیسی تولید می شوند. بنابراین، توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی باعث می شود بدون وابستگی به ترجمه و زیرنویس،به محتوای آن ها پی ببرید. علاوه بر این، دسترسی به این رسانه ها و منابع غنی باعث بهبود در درک شفاهی و کتبی می شود.
امروزه حدود 565 میلیون نفر روزانه از اینترنت استفاده می كنند و حدود 52٪ از پر بازدید ترین وب سایت ها به زبان انگلیسی است. بنابراین، درک این زبان امکان دسترسی به بیش از نیمی از مطالب موجود در اینترنت را دارد. درک زبان انگلیسی، در سطح شغلی یا شخصی، امکان تبادل آسان اطلاعات و دسترسی به منابع بیشتر را فراهم می آورد.

3 - انگلیسی به عنوان زبان گردشگری

زبان انگلیسی با داشتن رتبه اول زبان در 53 کشور و زبان دوم در 118 کشور دیگر ، می تواند سفر را به دور دنیا آسانتر کند. خواه اعلان فرودگاه باشد، برنامه قطار، اطلاعات اضطراری یا علائم راهنمایی و رانندگی، به طور کلی زبان انگلیسی حتی در کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی نیست؛ از انگلیسی استفاده می کنند.
این غیرقابل انکار است که هنگام مسافرت در کشوری که زبان آن ها نمی دانید؛ همیشه به احتمال زیاد کسی را پیدا می کند که به زبان انگلیسی با او ارتباط برقرار کند.

4- انگلیسی به عنوان یک تمرین شناختی

یادگیری یک زبان خارجی یک تمرین شناختی و تحلیلی قابل توجه است. در واقع، براساس یک مطالعه سوئدی از سال 2012، یادگیری یک زبان جدید به دلیل تمرینات ذهنی زیادی که در آن انجام می شود؛ ساختار مغز را تغییر می دهد. این می تواند بر بخش هایی از مغز که مسئول حافظه، خلاقیت و اندیشه هستند؛ تأثیر بگذارد.
به تدریج، چند زبانه بودن مغز را سالم نگه می دارد؛ عملکرد آن را افزایش می دهد و باعث تحریک تمرکز و حافظه می شود. به طور خلاصه، صحبت کردن با یک زبان خارجی به مغز امکان می دهد قوی تر و متناسب تر باشد؛ و به علاوه باعث افزایش عزت نفس می شود.

 برای خواندن مطالب بیشتر و مفید تر برای گرفتن نمره آیلتس و تافل می توانید به این سایت هم مراجعه کنید. 

 
مرتضی جاوید زبان ,انگلیسی ,صحبت ,یادگیری ,تواند ,اهمیت ,زبان انگلیسی ,زبان رایج ,زبان رسمی ,صحبت کردن ,یادگیری زبان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دو سوته خرید کن تحویل بگیر متن عاشقانه فلسفی،غزل،شعر،عارفانه دانلود رایگان فیلم های اکشن و رزمی خارجی دوبله فارسی سانسور شده تی سی گیمز | مرجع تخصصی ترینر , کرک و سیو بازیها مدارهای التریکی پرسش مهر 19 سایت مذهبی ذاکریون فروشگاه جوان کابل دعاها و اذکار الهی برای افزایش رزق و روزی آیا محیط مدرسه دلپذیر،دلخواه و شاد است؟