انواع برج خنک کننده مدارباز برحسب نوع جریان هوا :

درمناطقی که آب وهوای خشک دارد بحث صرفه جویی در میزان آب بسیار اهمیت  داردودرصنایع مختلف جهت خنک کردن فضا وتجهیزات صنعتی باید رویه ای راپیش گرفت که  از هدر دادن آب و تبخیر آن جلوگیری شود ، برای همین منظور جهت خنک کردن ماشین آلات صنعتی از برج خنک کننده یا همان کولینگ تاور مدار بسته  استفاده می گردد . در برج خنک کننده مدار بسته یاخشک همانطورکه ازاسمش معلوم است  آب گرم بجای اینکه برروی پکینگ ها سرازیرگردد ازلوله های پره داریا کویل های  مسی عبورمیکند .

بااین توضیحات برج خنک کننده مدار بسته دستگاهی جهت خنک کردن آب در گردش با استفاده حداقلی از آب می باشد. فرآیند چرخش آبگرم (روغن) در برجهای خنک  کننده  مداربسته مانند فرآیند عملکرد یونیت هیترها میباشد.برج خنک کننده مدارباز

برج خنک کننده از لحاظ  انتقال حرارت به دو گروه تقسیم  می گردند.

1-برج خنک کننده مرطوب (مدار باز)

2-برج خنک کننده خشک (مداربسته)

بیش از90 درصد برجهای خنک کننده از نوع برجهای مدارباز می باشند که خود به دو گروه جریان متقابل(counter flow) و جریان متقاطع (cross flow) تقسیم میشوند . طی سالهای طولانی فعالیت مهتاب گستر برجهای خنک کننده از نوع جریان متقابل بعلت حجم کمتر برج خنک کننده و راندمان بهتر و هزینه کمتر مقبولیت بیشتری پیدا کرده است.

مشخصات فنی قطعات برجهای خنک کننده :

مجموعه فن  :
مدل فن ها از نوع توخالی با پره های فن آکسیال آلومینیومی با آلیاژ 6063 تولید شده به روش اکسترود بصورت ایر فویلمی باشد و شکل آیرودینامیکی پره ها و همچنین وزن اندک  آنها عملکردی بهینه و بی سر وصدا را ایجاد میکند.

سطوح خیس شونده :
پکینگ پی وی سی با گام 19میل با ضخامت 350 میکرون مقاوم در برابر رسوب و خوردگی و ضد مواد UV  این مجموعه در برابر جریان هوا و آب مقاوم است و به دلیل دارا بودن ساختار خاص شرایط را برای تشکیل و نگهداری لایه فیلم آب بروی سطوح خود فراهم میکند که این مورد باعث افزایش راندمان و ایجاد ضریب انتقال بالا در سیستم می گردد.این پکینگها تا حداکثر دمای آب ورودی به میزان 80 درجه سیلسیوس قابل استفاده است.

پایه های لوور :
پایه های لوور از جنس آلومینیوم است و بمنظوراستحکام به روش ریخته گری تهیه می گردد.

مجموعه کاهش سرعت و سیستم آبپاش :
قطعات کاهش سرعت از جنس چدن نشکن و آب پخش کن یا اسپرینکلر از جنس آلومینیوم می باشد و سیستم آبپاش بدون استفاده از نازل در نظر گرفته شده که به صورت خود گردان عمل می نماید و این مورد در جلوگیری از افت فشار موثر می باشد.

مجموعه پولی و فلکه :
پولی و فلکه از نوع تیپر بوش مخروطی با قابلیت نصب و دیمونتاژ آسان بوده وبصورت بالانس شده نصب میگردد.

الکتروموتور :
الکتروموتور 11 کیلو وات فلنج دار همراه با اینورتور(کنترل دور متغیر) از نوع اروپایی مارک زیمنس و یا VM می باشد ونحوه اتصال مجموعه فن و موتور بصورت تسمه و پول میباشد.

پیچ و مهره ها :
پیچ و مهره و اتصالات با گرید 8.8 بصورت آبکاری شده استفاده می گردد.

الیمانتور :
این مجموعه از ساختار پلی استر تقویت شده تشکیل شده و بصورت گسترده بروی لوله های فرعی  وگردان مجموعه نصب میشود که مانع از مکیده شدن قطرات آب به سمت فن میگردد.

لوازم و مصالح داخلی دستگاه :
مجموعه چپ گرد-راست گرد و لوله های نگهدارنده خورشیدی و شناور و همچنین حفاظ مجموعه فن و پایه موتور و شاسی فن موتور  از جنس استنلس استیل می باشد.

ایزولاسیون نهایی :
ایزولاسیون دستگاه بصورت کامل و محلهای مورد نیاز با فایبرگلاس انجام خواهد شد.

مجموعه کویل برج خنک کننده مدار بسته :
هر دستگاه دارای کویل مسی حداقل6ردیفه، از جنس کربن استیل بدون فین متناسب با بار برودتی دستگاه می باشد.

 

 

 

 

تفاوت عملکرد برج خنک‌ کننده مدارباز با جریان متقابل و جریان متقاطع:

 

 

در سال ۱۹۶۰ بسیاری از سازندگان برج های خنک کننده بدلیل دفع هرچه بیشتر گرما درواحدهای صنعتی  از برج‌های خنک‌ کننده جریان متقاطع خنک کننده دست کشیده و به ساخت برج خنک کننده جریان متقابل روی آوردند  و برج های خنک‌ کننده  با ابعاد بزرگ‌تری طراحی وتولید کردند و به دنبال آن بخشی که توسط چوب ساخته می‌شد و اصطلاحاً به آن بخش پر‌کننده می‌گویند، با ابعاد بزرگ‌تری نیز ساخته میشد. وپس از این که ابعادبرجها تغییرپیداکرد دوباره برجهای خنک کننده باجریان متقاطع نیز دچار تحولاتی شدند و برج خنک‌ کننده با جریان متقاطع در مقابله با برج خنک‌ کننده با جریان متقابل  توانستند میزان رانش هوا و گرما را افزایش داده و در سطح وسیع‌تری تبادل هوا داشته باشد. و با روی کار آمدن پرکننده سلولی که می‌تواند حرارت را به صورت متراکم‌تر و مؤثرتر جابجا کرده و انتقال دهد، ارزش و برتری جریان متقاطع خنک کننده بسیار بیشتر از برج‌ خنک‌ کننده با جریان متقابل  شد؛ چرا که این برج خنک‌ کننده با توجه به هزینه کمتر برای احداث، ارتفاع کمتری دارد و درنتیجه قدرت رانش در آن نیز کمتر می‌باشد.

مزیتهای جریان متقاطع خنک کننده در ساخت برج خنک کننده:

1.     قدرت رانش بیشتر

2.     چرخش

3.     کنترل یخ زدگی

4.     توانایی هر چه بیشتر در انتقال حرارت

عوامل مهم در بازدهی بهتر عملکرد برج خنک کننده:

قطره گیروقطره برگردانها یکی از مهمترین قطعات برج خنک کننده هستندکه می توانند در عملکرد برج خنک‌ کننده  بازدهی مطلوب داشته باشندو اثراتی بهتر در جریان متقاطع خنک کننده داشته باشند، موجب صرفه‌جویی در مصرف آب، حفظ هر چه بهتر ترکیب شیمیایی تیمار آب برج، جلوگیری از تغییر رنگ به دلیل مواد افزودنی از جمله کرومات‌ها و همچنین رعایت تمامی قوانین حفظ و نگه‌داری محیط زیست در محل می شوند.

 تعادل میان حجم هوا و جریان آب دربرج خنک کننده اهمیت دارد بنابراین نصب قطره برگردان مناسب وباکیفیت  می‌تواند در دامنه محاسبه شده‌ای از جریان هوا عملکرد مؤثر داشته باشند، اگر قطره برگردان‌ها نتوانند عملکرد مؤثری داشته باشند با افت فشار روبرو می‌شویم و برج خنک نمی‌شود. 

 

 




تامین تولیدتجهیزات صنعتی وتهویه مطبوع کننده ,جریان ,متقاطع ,خنک‌ ,برجهای ,مدار ,جریان متقاطع ,خنک‌ کننده ,کننده مدار ,جریان متقابل ,ابعاد بزرگ‌تری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کالای ارزان fizik1srttu جزئیات نابودی زمین در سال 2018 دانلود قاطی پاطی (موزیکفای m6) واگویه هایم بهترین مطالب روز آموزشگاه فنی حرفه ای عارف رشته های (گردشگری برق صنعتی) باربری